Bestil oplysninger om dig selv
Bestil oplysninger om dig selv
Rigsarkivet kan udlevere oplysninger om dig fra sager, dokumenter og registre, som er afleveret til os.
Det skal du oplyse i din bestilling
Dit daværende navn og bopæl
Hvad hed du på tidspunktet for sagen? Hvor boede du på tidspunktet for sagen?
Tidspunkt og myndighed
Hvornår blev sagen behandlet? Hvilken myndighed behandlede sagen?
Journalnummer eller andet
Har du et journalnummer på sagen eller andre oplysninger, som kan hjælpe os med at søge efter sagen?
Vi kan ikke slå op på dit CPR-nummer
De myndigheder eller institutioner, der i sin tid har skabt dokumenterne, har ofte ordnet deres sager anderledes end ud fra CPR-numre.
For at finde frem til oplysninger om dig, skal vi ofte i flere forskellige myndigheders arkiver, der har deres egne systemer af registre, kartoteker og journaler.
Se vores svar på hyppigt stillede spørgsmål om, hvordan vi behandler din bestilling
Forlænget sagsbehandlingstid
Vi har lige nu stærkt forlængede sagsbehandlingstider. Du kan derfor opleve, at der går mere end 12 måneder, før du modtager din bestilling.
Bestil oplysninger
Særligt for dig, der bor i udlandet
Hvis du har adresse/bopæl uden for Danmark, anbefaler vi at du bestiller via blanketten ’uden MitID’. Dette sikrer at vi får alle de nødvendige informationer om dig, når du bestiller.
Skal en anden bestille på dine vegne?
Har du behov for at en anden person bestiller eller anmoder om oplysninger på dine vegne, skal vi have en underskrevet fuldmagt sammen med bestillingen.
Print og udfyld fuldmagt her:
Flere muligheder
Se andre oplysninger om dig selv
Du har ret til at få udleveret oplysninger om dig selv i Rigsarkivet. Bestil oplysninger her.
Spørgsmål og svar – hyppigt stillede spørgsmål til at bestille oplysninger om dig selv
Du har som hovedregel ret til at se oplysninger om dig selv, der findes i Rigsarkivet. Læs om, hvordan vi behandler din bestilling.